woensdag 15 juni 2016

Beeldaspecten

Deze les ging over beeldaspecten. De 6 belangrijkste beeldaspecten zijn;
- Vorm
- Kleur
- Textuur
- Ruimte
- Compositie
- Standpunt

De eerste werkvorm was het koppelen van een beeld aan een beeldaspect. Ik had een plaatje van een vogel uit de film Rio gekregen. Mijn beeldaspect daarbij was tegenlicht. Het gaat er hierbij om dat de blauwe vogel als belangrijkste wordt gezien op dat moment, en dat wordt extra vergoot door het licht op de achtergrond. Hierdoor wordt alles om de vogel heen wat lichter en waziger en komt de vogel juist extra goed uit.



Daarna gingen we aan de slag met de volgende werkvorm. We moesten een selfie maken waarbij een emotie sterk werd uitvergroot. Mijn emotie was verbaasd en dit heb ik uitvergroot door de grote ogen en de grote open mond. Verder heb ik andere mogelijkheden van de photoshop gebruikt, maar dit heeft geen directe invloed op de emotie verbaasd.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten